Friday, March 18, 2016

მეშვიდე მოდულის რეფლექსია

      კურსის მეშვიდე მოდულში განვიხილეთ თუ როგორ შევქმნათ სასწავლო გარემო პროექტებზე დაფუძნებული სწავლების წარმართვისას. ასევე, ვიმსჯელეთ, როგორ გამოვიყენოთ ტექნოლოგიები ჩვენი პროდუქტიულობის გაზრდისა და სწავლების პრაქიკის გაუმჯობესებისათვის. ამავე მოდულის ფარგლებში შევქმენით სასწავლო რესურსი. დავგეგმეთ თემის ფარგლებში სასწავლო პროექტის განხორციელების პროცედურები და შევქმენით მასალები მოსწავლეების მიერ პროექტებზე მუშაობის პროცესში ტექნოლოგიების გამოყენების ხელშეწყობისთვის.
      რაც უფრო ნაკლებს საუბრობს მასწავლებელი კლასში და რაც უფრო იზრდება მოსწავლეთა აქტიურობა, იცვლება კითხვის დასმის დანიშნულებაც. მოსწავლეზე ორიენტირებულ გაკვეთილზე სწავლის პროცესს, პირველ რიგში, მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები განსაზღვრავს და, ასევე, სასწავლო მასალის შინაარსზე მუშაობის პროცესში წარმოქმნილი ავთენტური კითხვები. ამასთან დაკავშირებით ვიმსჯელეთ, როგორ გამოვიყენებდით კითხვების დასმის ტექნიკას და მიმართულების მიმცემ საკვანძო კითხვებს მოსწავლეების ჩართულობისა და სიღრმისეული აზროვნების გასაუმჯობესებლად.
      მოსწავლეზე ორიენტირებულ გაკვეთილზე მასწავლებელი, როგორც ფასილიტატორი, რესურსებს ისე უკეთებს ორგანიზებას, რომ სწორი მიმართულება მისცეს მოსწავლეებს. შესაბამისად, ჩვენც ჩვენი იდეების გათვალისწინებით შევქმენით რესურსები სასწავლო პროექტის ფასილიტაციისათვის.
      ამავე მოდულის ფარგლებში დავასრულეთ სასწავლო პროექტის დაგეგმვა. დავხვეწეთ სასწავლო პროცედურები და შევქმენით პროექტის გეგმის რეზიუმე. სასწავლო პროცედურების გაწერის დროს დავაკონკრეტეთ, თუ როგორ ჩავრთავდით სწავლების პროცესში შემდეგ ელემენტებს:
  • ფორმალური და არაფორმალური შეფასებები სწავლების მთლიანი ციკლის განმავლობაში,
  • 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევების სწავლება,
  • დიფერენცირებული სწავლება,
  • მოსწავლეებში თვითრეგულირების უნარის განვითარება,
  • ზოგადი, თემატური და შინაარსობრივი კითხვები.
      გადავამოწმეთ, ასევე,  სწავლების პროცედურების თანმიმდევრობა და ხანგრძლივობა.

No comments:

Post a Comment